مسدود شدن ۱۲ حلقه چاه غیرمجاز در ساوه


مدیر امور منابع آب ساوه گفت: ۱۲ حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سال جاری در این شهرستان شناسایی و مسدود شد.

مدیر امور منابع آب ساوه گفت: 12 حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سال جاری در این شهرستان شناسایی و مسدود شد.

ˈنقی بهجتˈ  افزود: این اقدام با توجه به ممنوع و بحرانی بودن دشت های مرکزی و نوبران شهرستان ساوه توسط واحد گشت و بازرسی امور منابع آب شهرستان ساوه انجام شد.

وی بیان کرد: همچنین با انسداد این چاه های غیرمجاز بیش از 10 دستگاه ادوات حفاری غیرمجاز اعم از تراکتور، کمپروسور، بالابر، چکش برقی و ... نیز توقیف شد.

بهجت ادامه داد: با پر کردن چاه های ذکر شده از برداشت بیش از 200 لیتر بر ثانیه از آب های زیرزمینی جلوگیری و در آبخوان های این منطقه ذخیره شد.

وی گفت: مقدار کمبود آب شهر ساوه در سال جاری بر اساس گزارش شرکت آب و فاضلاب ساوه 150 لیتر بر ثانیه است که با انجام این امور توانسته ایم بیش از مقدار آب مورد نیاز شرب شهر و روستاهای شهرستان ساوه در آبخوان های دشت ذخیره کنیم.

وی اظهار امیدوری کرد که با همراهی و کمک مسوولان شهرستان در رسیدن به اهداف پیش بیینی شده در قانون اقدامات قابل توجهی در جلوگیری از حفاری های غیرمجاز و همچنین با پر کردن چاه های غیرمجاز ذخیره سازی مناسبی در آبخوان ها برای تعادل بخشی آب زیر زمینی آبخوان های این شهرستان تا پایان سال جاری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه حفاری غیرمجاز چاه موجب کاهش سطح آب های زیر زمینی می شود، افزود: در صورتی که در منطقه حفاری غیر مجاز وجود داشته باشد با جدیت با متخلفان برخورد می شود.

جهت اطلاع از آخرین تغییرات وب سایت نازترین در خبرنامه وبلاگ ثبت نام کنید:




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



سه شنبه 14 آبان 1392